دستگاه تبدیل زباله های آلی خانگی به انرژی برای پخت و پز

ایده تبدیل زباله های آلی خانگی به انرژی برای پخت و پز ، مطمئناً جذاب است ، اما گرفتن یک سیستم بیوگاز و راه اندازی در حیاط خلوت شخصی شما می تواند کاملاً یک امر جدی باشد. همچنین سازگار با محیط زیست  و به همراه تامین کود برای تقویت گیاهان شما.

 

 

 

این روش برای اولین بار در سال 2015 با استفاده از یک کمپین جمع آوری پول جمع آوری شد و به خانواده ها راهی برای تولید سوخت پخت و پز از طریق تغذیه مواد غذایی دور ریختنی در محفظه تجزیه مواد غذایی ارائه می داد. در اینجا مستعمرات زنده باکتریها به طور طبیعی مواد آلی را تجزیه می کنند و سوخت را تولید می کنند که می توان آن را برای پخت و پز اجاق گاز اشپزخانه تامین نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترجمه خبر:

شهرام مرادی

 

منبع:

https://newatlas.com/energy/homebiogas-third-generation-30-percent-cooking-fuel/

توربین بادی شهری چند سویه جایزه جیمز دایسون را از آن خود می کند

توربین O-Wind ، جوایز جیمز دایسون سال 2018 را با جایزه ای معادل 30،000 پوند (39،000 دلار) بریتانیا را از آن خود کرد. این وسیله کروی با تهویه نامتقارن، به گونه ای طراحی شده است که از بالکن های آسمان خراش ها و برج های بلند آویزان شود و در شرایط باد و طوفان برق تولید کند کند.

 

 

ژنراتورهای بادی سنتی بسیار کارآمد هستند ، اما فقط هنگامی که مستقیماً به سمت باد رانده می شوند تولید برق دارند. اما شما تولید برق زیادی از توربین های بادی در شهرهای بزرگ نمی بینید ، زیرا ساختمانهای بلند مرتبه که در محیط های شهری ساخته شده اند مستقیما بر روی الگوهای باد تاثیر منفی دارند و باعث چرخش گرداب های سه بعدی می شود که باد دائماً جهت خود را تغییر می دهد.

 

بنابراین باد زیادی برای جذب انرژی وجود دارد - بادهای شهری می توانند بسیار قوی باشند - اما اگر می خواهید آنها را به الکتریسیته تبدیل کنید ، به چیزی احتیاج دارید که بتواند باد را از هر جهت ، از جمله به سمت بالا ، پایین  و یا همه جهت مهار کرده و در نهایت  آن را برای چرخش یک توربین در جهت ثابت استفاده کند.

و این همان چیزی است که ما در اینجا به آن رسیده ایم. تیم O-Wind با الهام از فن آوری "tumbleweeded" ناسا که برای استفاده از باد های چرخاننده در مریخ به منظور پیاده سازی مداوم یک توپ اکتشافی در یک جهت واحد طراحی شده است ، تیم O-Wind قصد دارد یک توربین با عملکرد در همه جهات طراحی کند.

 

 

این تیم از دانشگاه لنکستر ، نمونه های اولیه خود را با سشوار آزمایش کردند، که برای اثبات اثربخشی اولیه آن و برنده شدن جایزه ملی انگلستان دایسون،  کافی بود.

 

ترجمه خبر:

شهرام مرادی

منبع:

https://newatlas.com/2018-dyson-award-winner-o-wind-turbine/57221/

آب نمکی که بر روی لایه های نازک زنگ زدگی جریان دارد ، برق تولید می کند

پیدا کردن زنگ زدگی در اطراف آب نمک غیر معمول نیست ، اما اکنون جفت شدن در واقع می تواند مفید باشد. محققان کالتک و دانشگاه شمال غربی غربی دریافته اند که با جاری شدن آب نمک در بالای فیلم های نازک زنگ زدگی ، می توان برق تولید کرد. این فرآیند قبلاً در گرافن مشاهده شده بود .

 

ترجمه خبر:

شهرام مرادی

منبع:

https://newatlas.com/salt-water-rust-generate-electricity/60812/

دستگاه پوشیدنی که از خم شدن زانو انرژی می گیرد

در مقایسه با بسیاری از مفاصل دیگر بدن انسان ، زانو دامنه وسیعی از حرکت دارد ... بنابراین چرا نباید آن حرکت را به عنوان منبع برق استفاده کنیم؟ این همان کاری است که یک نمونه اولیه جدید انجام می دهد ، و طبق گزارش ها باعث نمی شود که پوشنده آن هنگام راه رفتن انرژی بیشتری مصرف کند.

 

طراحی و توسعه این وسیله توسط دانشمندان در دانشگاه چینی هنگ کنگ صورت پذیرفت، وزن این دستگاه حدود 307 گرم (0.7 پوند) بوده و شامل یک مکانیزم میل لنگ کشویی می باشد که حرکت چرخشی زانو را به حرکت خطی تبدیل می کند.
 

 

 

این مکانیسم از یک میله تشکیل شده است (به یک باند در ران پوشنده متصل است) ، که از داخل یک "کشویی" که به یک باند روی ماهیچه ساق پا وصل شده است، داخل و خارج می شود - هر دو واحد قادر به چرخش هستند و زاویه خود را نسبت به نوارها تغییر می دهند. بنابراین ، با حرکت کاربر ، حرکت زانو آنها باعث می شود میله مستقیم و داخل کشویی حرکت کند.

 

علاوه بر این ، یک نوار فیبر کربن در هر دو طرف به بالای میله ، و به نوار لغزنده وصل شده است. چسبیده به آن نوار یک ماده کامپوزیت ماکروفیبر "هوشمند" (MFC) است ، که هنگام خم شدن ، جریان الکتریکی ایجاد می کند. این بدان معنی است که هر زمان که میله به داخل کشویی حرکت کند و فیبر کربن خم شود ، این جسم نیز با آن خم می شوند - 1.6 میکرو وات نیرو با سرعت 2 تا 6.5 کیلومتر در ساعت (1 تا 4 مایل در ساعت) تولید می کنند.

در نهایت ، امید می رود که این فناوری بتواند در کنار افرادی مانند کوهنوردان ، که باید هنگام مسافرت از مناطق دور افتاده ، وسایل الکترونیکی را شارژ نگه دارند ، مفید واقع گردد. مقاله ای در مورد این تحقیقات اخیراً در ژورنال Applied Physics Letters منتشر شده است.

 

ترجمه خبر:

شهرام مرادی

 

منبع:

https://newatlas.com/knee-motion-energy-harvesting/60634/

 

نانو ژنراتور برفی برای مناطقی که پنل های خورشیدی زیر پوشش برف هستند.

نقاط برفی برای برداشت انرژی خورشیدی ایده آل نیستند - البته پانل ها اگر در زیر پوشش برف دفن نشوند ، نمی توانند کارهای زیادی انجام دهند. اکنون تیمی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) دستگاه جدیدی را تولید کرده است که می تواند که می تواند برق خود را از برف تولید کند.

در واقع یک nanogenerator جدید می تواند انرژی خود را مستقیماً از برف جمع کند و به صفحات خورشیدی کمک می کند تا با شرایط زمستان کار کنند.

 

یک nanogenerator جدید می تواند انرژی خود را مستقیماً از برف جمع کند و به صفحات خورشیدی کمک می کند تا با شرایط زمستان کار کنند. karin59 / Depositphotos.

 

این تیم دستگاه جدید را یک نانو ژنراتور نیروگاه برقی برفی یا برف TENG می نامند. همانطور که از نام آن پیداست از اثر مالشی یا همان Triboelectric effect استفاده می شود ، به این معنی كه از الکتریسیته ساكن برای ایجاد شارژ از طریق تبادل الکترون استفاده می كند. از این نوع دستگاه ها برای ساخت ژنراتورهایی استفاده شده است که انرژی را از حرکات بدن  ، صفحات لمسی و حتی پیاده روی بر روی کف پیاده رو ها استخراج می کنند.

 

 

برف بار مثبت دارد ، بنابراین مالیدن آن در برابر ماده ای با بار مخالف باعث می شود انرژی از آن خارج شود. لذا پس از انجام یک سری آزمایشات جامع ، تیم پروژه بر روی سیلیکون به عنوان مؤثرترین ماده متمرکز شدند.

Snow TENG که قابل چاپ سه بعدی است با لایه ای از سیلیکون متصل به الکترود ساخته شده است. این تیم می گوید که می توان آن را در پنل های خورشیدی ادغام کرد ، بنابراین می توانند حتی در هنگام پوشاندن برف ، همچنان به تولید الکتریسیته ادامه دهند ، و این امر شبیه به یک سلول خورشیدی ترکیبی قبلی است که همچنین از حرکت قطرات باران بر روی سطح آن انرژی می گیرد.

اما مشکل اینجاست که Snow TENG مقدار بسیار کمی از الکتریسیته را به شکل فعلی خود تولید می کند - با توانی در حدود 0.2 مگاوات در هر متر مربع . این بدان معنی است که شما به سختی نمی توانید آن را مانند شبکه خورشیدی به شبکه وصل کنید ، اما می تواند برای سنسورهای کوچک آب و هوای خود ایجاد کند.

این بدان معناست که شما واقعاً نمیتوانید به مانند یک صفحه خورشیدی متصل به شبکه به آن نگاه کنید، اما میتواند به عنوان یک سنسور کوچک خودکار آب و هوا نقش موثری ایفا نماید.

"ریچارد کانر" ، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: "این دستگاه می تواند در مناطق دور افتاده کار کند زیرا قدرت مورد نیاز خود را تأمین می کند و نیازی به باتری ندارد." "این یک دستگاه بسیار هوشمندانه است - یک ایستگاه هواشناسی که می تواند به شما بگوید قراراست چه مقدار برف یا باران ببارد  ، و یا جهت و سرعت باد را مشخص نماید."

محققان نمونه های کاربردی دیگری را هم عنوان نمده اند، مانند یک سنسور که به پایین چکمه یا اسکی متصل گردد و برای جمع آوری داده ها برای ورزش های زمستانی استفاده شود.

 

ترجمه خبر: شهرام مرادی

منبع:

https://newatlas.com/snow-teng-generator/59311/

در دل طبیعت با توربین های بادی تاشو با وزش نسیم تلفن همراه خود را شارژ کنید.

شاید یکی از راههای شارژر گوشی های هوشمند در مکان های دور از دسترس شبکه برق استفاده از انرژی خورشیدی و سلولهای فتوولتاییک می تواند باشد، اما این سلولها وابسته به ساعت روز و شدت نور خورشید است. اما Nils Ferber توربین های قابل حمل هستند که میتواند جایگزین موثر و مناسبی باشد. چون این توربین ها با یک نسیم ملایم قادر به تولید انرژی بوده و دیگر وابسته به ساعت روز و شدت تابش خورشید نمی باشد.

 

 

 ایده این میکرو توربین بادی در ماه مارس امسال توسط Ferber به منظور پیدا کردن راهی برای گوشی های هوشمند که در طول سفرهای طولانی دور از دسترس شبکه برق شارژ خود را از دست می دهند ارائه شد. بسیاری از کوه نوردان، فیلم سازان با این مشکل مواجه می گشتند. هرچند شارژر خورشیدی یک راه حل به شدت محبوب در این گونه موارد هست، اما وابستگی نور خورشید میتواند به عنوان یک نقص جدی در نظر گرفته شود.

 

ادامه مطلب...

توربین بادی جدید UGE

  (UGE) به تازگی جدیدترین توربین های بادی محور عمودی خود را، با عنوان VisionAIR در نمایشگاه بین المللی پکن پرده برداری کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

ویلچر خورشیدی

 

صندلی چرخدار با انرژی خورشیدی توسط دانشجویان دانشگاه ویرجینیا که موفق به کسب جایزه اول را در رقابت، تغییر زندگی من در یک دقیقه شده اند، و به مناسبت روز جهانی فلج مغزی طراحی شده است. افرادی به واسطه رقابت بر آن شدند تا با نوآوری تفاوت قابل توجهی در زندگی یک فرد معلول بوجود آورند. صندلی چرخدار با انرژی خورشیدی می تواند به طور مداوم و فقط با استفاده از نور خورشیدکار کند.

 

 

 

 

 

ظاهرا این طرح از مدل اتومبیل های سقف تاشو الهام گرفته شده، دانشجویان از صندلی چرخدار با استفاده از پانل های خورشیدی با سطح 1 متر مربع  استفاده نموده اند.  گروهی از دانشجویان ادعا می کنند که بتوانند بر روی صندلی چرخدار به طور ممتد و تا 1 mph بدون استفاده از قدرت باتری پشتیبان بهره  گیرند.

 

در 5 mph، صندلی چرخدار می تواند به مدت 4.5 ساعت بهره برداری گردد، که البته طراحان می گویند راندمان  حدود 40 درصد است. آنها همچنین اشاره می کنند که پانل خورشیدی این امکان را به کاربر می دهد تا با استفاده از پورت USB برای شارژ ادوات الکترونیکی استفاده نمایند.

 

 

پ ن:  ۱mph = 0.44704 m / s

منبع: U.va

ترجمه مطلب: شهرام مرادی


برچسب‌ها: ویلچر خورشیدی, صندلی چرخدار, انرژی های نو, ترجمه به فارسی

صدای یک توربین بادی چقدر است؟

توربین های بادی مدرن امروزه دیگر مشکل صدای آن برطرف شده است، میتوان به توربین های در مقیاس کوچکتر که در بالای پشت بام ساختمانها استفاده می شود اشاره نمود که با استفاده از آهنربای دائم صدای آن را بسیار تقلیل داده اند.در ساخت توربین های بزرگتر نیز با استفاده از تکنولوژی مواد پیشرفته توانسته اند صدای توربین را بسیار کاهش دهند.

 

در طیف زیر میزان نویز ایجاد شده در مقایسه با لوازم برقی خانگی که صدای آنها را همیشه می شنویم بر اساس فاصله توربین نشان داده شده است.

 


 

 

 

 



 


برچسب‌ها: توربین بادی, صدای یک توربین بادی, نویز, دسیبل, صدا

SolSource با استفاده از گرمای خورشید برای طبخ غذای شما

استفاده از بشقاب سهموی برای طبخ غذا و جوش آوردن آب . ۱۳ نمونه این محصول برای گروهی از عشایر هیمالایا مورداستفاده و آزمایش قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...