دستگاه پوشیدنی که از خم شدن زانو انرژی می گیرد

در مقایسه با بسیاری از مفاصل دیگر بدن انسان ، زانو دامنه وسیعی از حرکت دارد ... بنابراین چرا نباید آن حرکت را به عنوان منبع برق استفاده کنیم؟ این همان کاری است که یک نمونه اولیه جدید انجام می دهد ، و طبق گزارش ها باعث نمی شود که پوشنده آن هنگام راه رفتن انرژی بیشتری مصرف کند.

 

طراحی و توسعه این وسیله توسط دانشمندان در دانشگاه چینی هنگ کنگ صورت پذیرفت، وزن این دستگاه حدود 307 گرم (0.7 پوند) بوده و شامل یک مکانیزم میل لنگ کشویی می باشد که حرکت چرخشی زانو را به حرکت خطی تبدیل می کند.
 

 

 

این مکانیسم از یک میله تشکیل شده است (به یک باند در ران پوشنده متصل است) ، که از داخل یک "کشویی" که به یک باند روی ماهیچه ساق پا وصل شده است، داخل و خارج می شود - هر دو واحد قادر به چرخش هستند و زاویه خود را نسبت به نوارها تغییر می دهند. بنابراین ، با حرکت کاربر ، حرکت زانو آنها باعث می شود میله مستقیم و داخل کشویی حرکت کند.

 

علاوه بر این ، یک نوار فیبر کربن در هر دو طرف به بالای میله ، و به نوار لغزنده وصل شده است. چسبیده به آن نوار یک ماده کامپوزیت ماکروفیبر "هوشمند" (MFC) است ، که هنگام خم شدن ، جریان الکتریکی ایجاد می کند. این بدان معنی است که هر زمان که میله به داخل کشویی حرکت کند و فیبر کربن خم شود ، این جسم نیز با آن خم می شوند - 1.6 میکرو وات نیرو با سرعت 2 تا 6.5 کیلومتر در ساعت (1 تا 4 مایل در ساعت) تولید می کنند.

در نهایت ، امید می رود که این فناوری بتواند در کنار افرادی مانند کوهنوردان ، که باید هنگام مسافرت از مناطق دور افتاده ، وسایل الکترونیکی را شارژ نگه دارند ، مفید واقع گردد. مقاله ای در مورد این تحقیقات اخیراً در ژورنال Applied Physics Letters منتشر شده است.

 

ترجمه خبر:

شهرام مرادی

 

منبع:

https://newatlas.com/knee-motion-energy-harvesting/60634/