شهری روی دریا!

تحلیل گران انرژی اعتقاد دارند: بادهای دریایی یکی از مهمترین منابع انرژی در آینده خواهد بود. فن آوری طراحی و ساخت توربین بادی offshore wind در این زمینه نیز رو به پیشرفت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مثال، پتانسیل باد دریایی در اروپا،  بسیار زیاد است ، و سهم انرژی باد به برق در اروپا به طور چشمگیری در چند دهه آینده افزایش خواهد یافت بطوریکه قادر به پاسخگویی به تقاضای این قاره بیش از هفت بار است، که این مسئله توسط آژانس محیط زیست اروپا (EEA) حدود 30-40 بار تا سال 2020 و 100 برابر در سال 2030 انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اندازه متوسط ​​مزرعه باد دور از ساحل در هر سال در حال افزایش است و با این روند رو به رشد و حرکت به سمت پروژه های بزرگ در آینده، شرکت ها می توانند در آب های عمیق تر و در شرایط سخت تر در دریا سرمایه گذاری نمایند.

 

 

 

 

 

 

شرکت morphocode طرحی از توربین های بادی ارائه نموده است که از فضای بالای توربین یا همان nacelle برای سکونت استفاده نموده است. که در واقع این یک سرپناه ثابت و یک واحد مسکونی برای یک گروه از تکنسین های نگهداری توربین می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توربین های بادی باید به طور مستمر سرویس شوند. ساکنان این اتاقک باید مراقبت از بازرسی های فنی، نظارت و نگهداری از تجهیزات لازم برای بالا بردن طول عمر توربین تا زمانی که ممکن است داشته باشند. در اینجا اتاقک توربین درواقع ترکیبی از محیط زندگی و کار در یک نهاد واحد و در یک فضای غیر معمول است.

 

 

 

ترجمه: شهرام مرادی

 

منبع:

 

http://morphocode.com/work/arch/wind-turbine-loft/


برچسب‌ها: توربین بادی, بادهای دریایی, offshore wind, تکنولوژی جدید, ترجمه فارسی